888 Sets Up Made-to-Play Campaign in the UK Market

Nyheter

2022-04-22

888 Holdings är ett välkänt onlinespel och vadslagningsföretag. Det grundades 1997 och etablerade sig snabbt som den dominerande stora aktören inom den globala onlinespelbranschen. 888.com-paraplyet ger stolt spelare ett varierat utbud av onlinespelmärken. Var och en har sin egen distinkta, engagerande ochspännande uppsättning spel, framtidsutsikter, priser och mycket mer.

888 Sets Up Made-to-Play Campaign in the UK Market

Bookmakern är en obestridlig ledare med över två decenniers erfarenhet av spelbranschen. Trots detta fortsätter organisationen att göra försök att bekräfta sina användares förtroende. Företaget har sedan dess lanserat sin senaste 888 Made-to-Play-kampanj. Lanseringsnyheten kom efter att företaget aviserat en ökning av intäkterna för räkenskapsåret 2021.

888 lanserar en ny kampanj

Det främsta spelföretaget letar ständigt efter nya sätt att förbättra spelupplevelsen för sina kunder. De anpassar, skapar och tillämpar ständigt ny teknik, unika spellösningar och förbättrar effektivitetshöjande sätt. Som ett resultat försöker 888 föra samman sina olika varumärken under ett enda, sammanhängande tema. 

Dessa märken inkluderar 888 kasino, 888 poker och 888sport, som alla är en del av den nya Made-to-Play-kampanjen. Bortsett från det tror företaget att den nya kampanjen är tänkt att föra företag och människor samman för ett gemensamt mål.

Den nya kampanjen börjar kl Storbritannien. Bolaget kommer att utnyttja flera digitala kanaler, inklusive sociala medier och tv, för att nå sin målgrupp. Den kommer att använda dessa för att lansera annonser som kommer att visas i flera veckor över hela regionen. 

Enligt företagets vice vd för strategisk marknadsföring, Sivan Finn, är avtäckningen av varumärkesplanen Made-to-Play ett viktigt steg framåt för företaget. Hon tror att genom att slå samman alla de starka varumärken som de har etablerat genom åren kommer de att kunna uttrycka en konsekvent berättelse som förklarar vad som skiljer dem från konkurrenterna. Hon konstaterar att det är anledningen till att deras kunder tycker om att interagera med dem.

888 planerar att gå in i nya jurisdiktioner

888 har för avsikt att lansera sin kreativa kampanj på andra marknader utöver Storbritannien. Med det i åtanke har Made-to-Play ännu inte meddelat när det kommer att expandera till andra viktiga områden. Det är ingen överraskning att 888 har lanserat en ny huvudvarumärkesstrategi.

Tidigare under året, när företaget släppte sina helårsresultat för 2021, antydde det sina planer för Made-to-Play. Enligt Itai Panzer, företagets VD, skulle 888-märkena relanseras under en masterstrategi som heter "Made-to-Play". Han sa att det nya mästervarumärket skulle byggas på den solida grunden för samma namngivna prisbelönta pokerkampanj.

Dessutom ökade den Gibraltar-baserade spelgruppens inkomst till 980,1 miljoner USD 2021. Detta representerade en ökning med 15 % jämfört med föregående år, 2020. Bortsett från denna expansion har 888 meddelat att de kommer att debutera sina tjänster på många marknader senare under året . Företaget uppgav att det avser att snart nå Ontario, Kanada. Man funderar också på att öka sin närvaro i fler amerikanska delstater. Det har dock ett annat attraktivt alternativ för att återvända till Nederländerna.

Senaste nytt

Vilka funktioner erbjuder Virtual Reality-kasinon?
2022-07-20

Vilka funktioner erbjuder Virtual Reality-kasinon?

Nyheter