BGaming expanderar i Georgia med Geogrator


BGaming, en snabbt växande Malta-baserad online slotsleverantör, har tillkännagett sin debut på den reglerade Georgia iGaming-marknaden. Detta efter att företaget ingått ett avtal med Geogrator, en reglerad onlineinnehållsaggregator i landet.
Efter avtalet kommer BGamings prisbelönta innehållsportfölj nu att finnas tillgänglig på bästa onlinekasinon i Georgien genom den lokala aggregatorn. Genom detta samarbete kommer BGaming och den georgiska leverantören av white-label-lösningar att tillhandahålla BGaming's förstklassiga spel till spelare och operatörer. Spelinnehållet är designat för att möta den växande efterfrågan på en överlägsen spelupplevelse i Georgien och möjliggöra betydande tillväxt.
Affären tillåter BGaming att förstärka Geogrators spelbibliotek med sin beprövade samling av spelautomater och andra. BGamings spelinnehåll är känt för sina högkvalitativa audiovisuella effekter, engagerande spel och rika samling av givande funktioner.
Ännu bättre för georgiska spelare, BGamings erfarna team experimenterar ständigt med nya spelmekaniker och funktioner samtidigt som de lanserar nya speltitlar. Geogrators kasinonätverk kommer nu att glädja sina kunder med en spelupplevelse i toppklass, tack vare BGamings beprövade nyheter.
I en kommentar om partnerskapet sa Olga Levshina, försäljningschef på BGaming:
"Vi är glada över att tillkännage vårt nya partnerskap med Geogrator, som markerar expansionen av vår närvaro i Georgien. Tillsammans kommer vi att kunna utöka vår räckvidd och erbjuda våra spännande spel till ännu fler spelare runt om i världen".
Å sin sida anmärkte Geogrators Key Account Manager, Nika Mikaberidze:
"Vi är mycket glada över att tillkännage partnerskapet mellan Geogrator och BGaming. BGaming överträffar förväntningarna varje dag, så vi är redo för nya utmaningar och en spännande framtid med dem. Idag erbjuder BGaming ett brett utbud av intressanta och underhållande spel som kommer att erövra Georgisk marknad på nolltid".
Geogrator-affären är en av många framgångar för BGaming i år. Nyligen tillkännagav innehållsleverantören tillägget av sin C-Suit via den nya COO, Ulf Norder, med nästan två decennier av iGaming-erfarenhet. De avslöjade också sina mål att utöka sin räckvidd i hela Eurasien och göra sin närvaro märkbar på den asiatiska marknaden.
Relaterade nyheter
